Covid-19: Tippek és bevált gyakorlatok a használt nehézgépek és járművek eladói számára
A jelenlegi koronavírus-válság és annak életünkre és gazdaságunkra gyakorolt nem kívánt hatása arra készteti az embereket világszerte, hogy az üzleti életben is újragondolják az eddig megszokott módokat és elképzeléseket. A váratlan kihívások és a lelassult tevékenység ezen időszakában a vállalatoknak ezt az időt arra kell felhasználniuk, hogy olyan megoldásokat dolgozzanak ki, melyek segítségével a legjobban tudnak alkalmazkodni a jelenlegi helyzethez és annak utóhatásaihoz.
Három tényező adhat némi reményt a használt gépkereskedelem közeljövőjét illetően:
1. Tekintve, hogy az új gépek és alkatrészek gyártása átmenetileg megállt, a gyártók ideiglenesen leállították gyáraikat; várható, hogy a vásárlók használt berendezéseket fognak keresni és használni tevékenységi igényeik kielégítésére. A használt berendezések ára továbbra is erős.
2. A Mascusra látogató és az eladóknak vásárlási kérelmeket küldő érdeklődők száma nem csökkent; éppen ellenkezőleg: több vásárlói tevékenységet láttunk 2020 első negyedévében, mint 2019 azonos időszakában.
3. Azok a vállalkozások, melyek a lehető leghamarabb képesek online platformra váltani, jelentős előnyre tehetnek szert az elkövetkező hónapokban és hosszú távon egyaránt. Mindannyian tapasztalhatjuk, ahogy a digitalizációs trend felgyorsul, hogy ellensúlyozni tudja a korlátozások és a társadalmi távolságtartás miatt jelentkező kihívásokat.
A vállalatok mindenhol alkalmazkodnak az online modellhez, ahol csak lehetséges; egyszerűen azért, mert a szokásos üzletmenet a jelenlegi helyzetben nem megoldható vagy nem elegendő: a hagyományos üzleti tevékenységüket bezáró éttermek online megrendeléseket fogadnak és kiszállításra álltak át, az emberek online rendelik az árukat hiszen a legtöbb üzletbe már nem tudnak személyesen eljutni. Az élő aukciók pedig sikeresen átváltottak online aukciókra, csak hogy a használt gépipar területéről is hozzunk egy fontos példát.
Azonnali intézkedések, amelyeket minden használtgép- és járműkereskedőnek érdemes meglépnie:
A hirdetési listák minőségének javítása és kiemelése a versenytársak közül – Böngéssze át az interneten meghirdetett készleteit, ellenőrizze, hogy szerepel-e a hirdetésekben megfelelő ár, részletes információ a termékről és annak állapotáról, valamint a terméket alaposan bemutató fotók. Mindez azonnali előnyt ad Önnek más kereskedők ajánlataival szemben, mivel a vásárlók vonzóbbnak találják, komolyabban veszik az árat és a fényképeket tartalmazó ajánlatokat. Ez a legolcsóbb és legegyszerűbb módja, hogy még több érdeklődő érkezzen a Mascusról és más online felületeiről, saját weblapjáról.
Kínálat frissítése – Győződjön meg róla, hogy legfrissebb készlete jelenik meg online, a legfrissebb információkkal; használja ki a lelassulást és tartson „tavaszi nagytakarítást”.
Mihamarabbi válasz a potenciális vevők igényeire/kérdéseire – Ez egyszerű, nem igényel különösebb magyarázatot. Ha nem reagál gyorsan az érdeklődésre (legyen az e-mailes kapcsolat-felvételi kérelem, szöveges üzenet vagy telefonhívás), a potenciális vásárlók felveszik a kapcsolatot más, hasonló terméket kínáló cégekkel és máshol fognak üzletet kötni. Mint fogyasztók, mindannyian egyre inkább azonnali válaszokat várunk.
Rendelkezzen egy olyan webhellyel, amelyet a Google megtalál és amely mobilbarát! – Ha még nem rendelkezik saját webhellyel vagy weboldala jelenleg nem mobilbarát, talán ez az egyik legfontosabb változás, amelyet először meg kell lépnie. Legyen elérhető online, különösen mobiltelefonon! (A Mascusra látogató használt gépeket és járműveket keresők 50% -a mobiltelefonról böngészi a netet, nem számítógépről).
Közösségi média és e-mail marketing – Merjen a szokásosnál aktívabb lenni a közösségi médiában, bátran osszon meg híreket követőivel, partnereivel és ügyfeleivel. Az emberek sok időt töltenek online jelenleg és informatív tartalommal (videók, jó hírek megosztása, e-mail küldése a legfrissebb vállalati hírekkel) könnyen cégére, vállalkozására irányíthatja figyelmüket.
Videóhívások használata – Mivel legtöbbünk csak korlátozásokkal vagy egyáltalán nem utazhat, a videóhívás kiváló alternatíva lehet a személyes találkozások helyett. Ily módon akár a vevők számára is lehetővé tehető, hogy távolról ellenőrizzenek egy terméket. Nemrég hallottuk, hogy egy kereskedő sikeresen eladott egy gépet ügyfelének egy Facebook Messenger videóhívás segítségével. Mindenképpen tudassa ügyfeleivel, hogy elérhetik Önt ezen a módon is!
A Mascus segíthet!
Ha további egyéni tippek, megoldási javaslatok érdeklik, ha segítségre lenne szüksége üzleti tevékenységének folytatása érdekében, további információkért forduljon a Mascus helyi képviselőjéhez! Együtt vagyunk ebben, itt vagyunk Önnek, Önért!